.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران بالاترین آمار سرطان کودکان در کشور/ گلایه ماهک از وزیر بهداشت

 شمال نیوز: دبیر مجمع خیرین ماهک با بیان اینکه مازندران بالاترین آمار سرطان کودکان در کشور را داراست گفت: این اتفاق بیشتر در خانواده های با قشر متوسط به پایین جامعه اتفاق می افتد.

 به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ رضا شهریاری امشب در چهارمین سالگرد تاسیس موسسه خیریه "ماهک" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت فراهم بودن شرایط مناسب تا 80 درصد امکان درمان کودکان مبتلا به سرطان وجود دارد، این در حالی است که احتمال درمان سرطان در بزرگسالان 40 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه نه تنها در مازندران بلکه در سه استان شمالی کشور، یک بیمارستان فوق تخصصی سرطان وجود نداشت، گفت: 40 درصد سربار بیماران بیمارستان محک تهران ( محک: بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودک تهران) را کودکان مازندران تشکیل می دهند.

دبیر مجمع خیرین ماهک با اشاره به وصیت مرحوم دکتر شهیدی به اهدای زمینی به مساحت 2000 مترمربع برای ساخت بیمارستانی مخصوص کودکان سرطانی گفت: مرحوم شهیدی شرط گذاشته بودند که این بیمارستان ظرف مدت 6 سال ساخته شود.

وی به کمک های نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و شورای ساری اشاره کرد و یادآور شد: دادن پروانه ساخت این بیمارستان به شکل رایگان از طرف شهرداری و تقبل هزینه بتن این پروژه به میزان 500 میلیون تومان را از جمله این کمک ها می باشد.

شهریاری با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ دستگاه دولتی کمکی به ماهک نکرده است و عمده دریافتی های ما از کمک مردم است، افزود: ضمن اینکه در زمانی که خانم دستجردی وزیر بهداشت بودند ایشان تنها مجوز ساخت بیمارستان را به ما دادند، با این شرط که ما متعهد شویم درخواستی از دولت وقت نداشته باشیم!

گلایه ماهک از وزیر بهداشت دولت یازدهم

دبیر مجمع خیرین ماهک در بخش دیگری از سخنانش ضمن گلایه از وزیر بهداشت دولت یازدهم گفت: علی رغم دعوت بعمل آمده از خانم دستجردی در سفرشان به ساری جهت بازدید از این پروژه مهم، متاسفانه ایشان این کار را انجام ندادند.

وی ادامه داد: همچنین با همه دستگاه های دولتی مکاتبه کرده ایم اما به غیر از اشخاص به شکل جداگانه، هیچ نهادی تا به حال کمکی به ما نکرده است.

شهریاری با بیان اینکه این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد: تاکنون 2 میلیارد تومان هزینه شده است در حالیکه تکمیل این پروژه 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی سپس با اعلام این که دوسال از شروع به ساخت این بیمارستان تخصصی می گذرد گفت: برنامه بعدی ما ساخت مکانی برای اقامت خانواده های این کودکان است چون هم اکنون خانواده هایی که از شهرهای دیگر به ساری مراجعه می کنند در طول مدت درمان که گاهی به سه هفته می انجامد از نظر اقامت دچار مشکل هستند.

شهریاری با اعتقاد بر اینکه جهت جلب اعتماد مردم شفاف سازی در ماهک سرلوحه ی کار ما بوده است گفت: کمک مردمی به ماهک ماهیانه در حدود 20 تا 25 میلیون تومان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ماهک هیچگونه دسته قبضی را برای دریافت کمک های مردمی صادر نکرده و تنها ، قلک هایی را به این منظور در اختیار مردم و نهاد ها قرار می دهد.

شهریاری در پایان از برپایی سومین بازارچه مجمع خیران ماهک در مازندران خبر داد و گفت: این بازارچه از 18 تا 22 اسفند ماه سال جاری در خیابان فرهنگ ساری برپا می شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.615 seconds.